REGULAMIN OPTIDIET obowiązujący od 20.02.2023r.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług przez firmę OptiDiet.
- Właścicielem marki OptiDiet jest firma DIETOWO Sp. z o. o., mieszcząca się przy ulicy Kolejowej 87 w Łajskach o numerze NIP: 5273040142.
- Klientem (usługobiorcą) jest osoba fizyczna lub firma, która zamawia usługę oferowaną przez OptiDiet.
- Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez: – – adres poczty elektronicznej: catering@optidiet.pl; – pod numerem telefonu: +48 530-772-029
- Klient ma możliwość otrzymywania od Usługodawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej i/lub w formie wiadomości SMS na podany przez Klienta numer telefonu (usługa Newsletter).
- Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- Warunkiem korzystania z oferowanych usług jest zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu i jego akceptacja.
- Zmiany w regulaminie zaczynają obowiązywać od publikacji ich w serwisie www.optidiet.pl
Złożenie zamówienia i płatności
- Usługodawca umożliwia Klientowi złożenie zamówienia na przygotowanie i dostawę produktu przez okres abonamentowy zgodnie z zamówieniem.
- Przedmiotem zamówienia jest catering dietetyczny OptiDiet. Jest to pięcio lub trzy posiłkowy zestaw. Każdy posiłek jest osobno pakowany w plastikowe opakowanie zgrzane folią oraz zawierające naklejki z nazwą, alergenami, wartościami odżywczymi, kaloriami, informacją o prawidłowych warunkach przechowywania jak i datą produkcji i terminem do spożycia. Każdy zestaw jest zapakowany w papierową torbę OptiDiet.
- DIETOWO Sp. z o. o. oferuje w swojej usłudze catering dietetyczny w 5 rodzajach diet :
- Dieta Wegetariańska
- Dieta Standard
- Dieta Sport
- Dieta o niskim indeksie glikemicznym
- Dieta Ketogeniczna
- Zamówienie diety OptiDiet następuje online, mailowo lub telefonicznie, a jego realizacja odbywa się najwcześniej po dwóch dniach roboczych od zaksięgowania wpłaty.
- Zamówienia telefoniczne są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 pod numerem telefonu 530-772-029. Zamówienia online można składać przez całą dobę za pomocą maila catering@optidiet.pl, formularza zamieszczonego na stronie www.optidiet.pl lub www.dietly.pl
- Zamawiający online lub telefonicznie jest zobowiązany podać wszystkie niezbędne informacje potrzebne do doboru odpowiedniej diety oraz złożenia zamówienia: rodzaj diety, kaloryczność posiłków wchodzących w skład diety, okres czasu przez który dieta będzie dostarczana (okres abonamentowy). Poza podaniem powyższych danych, Klient podaje także dane niezbędne do realizacji Zamówienia w tym dane personalne, kontaktowe oraz adres do dostawy.
- W przypadku jakichkolwiek problemów zdrowotnych klient jest zobowiązany poinformować o nich konsultanta OptiDiet przed złożeniem zamówienia.
- Usługodawca nie realizuje diet z wkluczeniami, jeżeli klient podczas składania zamówienia dopisze prośbę o wyeliminowaniu poszczególnych produktów, zostanie poinformowany przez Usługodawcę o niemożliwości wykonania takiej usługi. Jeżeli klient nie rozwiąże umowy przed rozpoczęciem abonamentu Usługodawca zobowiązuje się wysłać produkt na czas nie biorąc pod uwagę dodatkowych wymogów Klienta.
- W razie zatajenia problemów zdrowotnych przez klienta, firma DIETOWO Sp. z o. o. nie bierze odpowiedzialności za efekty diety.
- Płatności odbywają się poprzez system online na konto bankowe lub przez stronę optidiet.pl poprzez wykorzystanie usługi tpay.com PayU bądź Elavon Financial Services
- System płatności Tpay.com należy do spółki Krajowy Integrator Płatności S.A.
ul. Św. Marcin 73/6
61-808 Poznań - Płatność za catering OptiDiet musi zostać dokonana przed realizacją zamówienia. W przypadku przelewu tradycyjnego Klient jest zobowiązany wysłać jego potwierdzenie wygenerowane z banku na adres mailowy catering@optidiet.pl
- OptiDiet zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia w przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie.
- Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje potwierdzenie na podany adres e-mail. E-mail podsumowujący zawiera: dane do dostawy, daty dostawy, wybraną ofertę.
- Zgłoszenie nieprawidłowości w zamówieniu powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania zestawu. Po upływie tego terminu klient nie ma prawa do późniejszych reklamacji związanych z zamówieniem.
- Zamówienia może dokonać wyłącznie osoba pełnoletnia.
- OptiDiet zobowiązuje się do wystawienia faktury VAT jeżeli klient podczas składanie zamówienia poda dane firmy niezbędne do wystawienia faktury. Usługodawca, wystawi i prześle Klientowi fakturę VAT w wersji elektronicznej na adres e-mail podany w zamówieniu.
- Zgodnie z Art. 38 pkt 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta klientowi nie przysługuje odstąpienie od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
Polityka zwrotów i/lub anulowania zamówienia
- Po złożeniu i opłaceniu zamówienia klient ma możliwość zrezygnowania z niego najpóźniej dzień przed przewidywaną dostawą do godziny 6:00 rano. Rezygnacja odbywa się przez Panel Klienta lub mailowo. Firma DIETOWO Sp. z o. o. zobowiązuje się do całkowitego zwrotu kwoty na konto, z którego wpłynęła płatność za zamówienie.
- W trakcie trwania abonamentu klient ma prawo do zrezygnowania z dni, których jeszcze nie wykorzystał. Firma DIETOWO Sp. z o. o. zobowiązuje się wykonać przelew zwrotny pomniejszony o kwotę zestawów, które zostały już wysłane. Jeżeli klient skorzystał z rabatu przysługującego za długość zamówienia to kwota zwrotu nie obejmuje uznanej wcześniej zniżki.
- W przypadku wstrzymania produkcji z przyczyn zakażenia wirusem, któregokolwiek z pracowników, firma zastrzega sobie prawo do odmówienia zwrotu pieniędzy za abonament wykupiony na okres kwarantanny. Wówczas klientowi nie przepada, żaden dzień opłaconego zamówienia a jest on realizowany w najbliższy dzień po wznowieniu pracy firmy.
Dostawa
- Dostawa odbywa się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej do miejscowości dostępnych w trakcie składania zamówienia oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. Klient zaznacza w zamówieniu, do której godziny najpóźniej kurier ma dostarczyć zestaw. Dostawa na terenie Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego i okolic odbywa się od niedzieli do piątku w godzinach 17:00-23:00. Dostawa do pozostałych miejscowości odbywa się od poniedziałku do soboty w godzinach 2:00-9:00 rano.
- W przypadku dni wolnych od pracy dostawy mogą być realizowane w inny sposób niż wskazane w powyższym punkcie, o czym Usługodawca odpowiednio wcześniej poinformuje Klientów.
- Dostawa jest realizowana przez Usługodawcę oraz zewnętrzną firmę kurierską.
- Koszt dostawy zostanie każdorazowo wskazany lub podany Klientowi podczas składania zamówienia.
- W razie nieodebrania przez Klienta zamówienia, spowodowanego nieobecnością osoby upoważnionej do odbioru lub zaginięcie zamówienia po pozostawieniu go przez kuriera w wyznaczonym miejscu przez klienta jego przedmiot uważa się danego dnia za skutecznie doręczony. Klient nie jest w takim wypadku uprawniony do domagania się zwrotu należności za zamówienie w części przypadającej na dany dzień lub zgłaszania jakichkolwiek innych roszczeń z tytułu nieotrzymania zamówienia.
- Klient ma prawo do zmiany adresu dostawy zgłaszając taką informację mailowo lub telefonicznie w przeddzień dostawy do godziny 08:00.
Zawieszenie i zmiana zamówienia
- Klient może wstrzymać dostawę podczas trwania abonamentu po wcześniejszym mailowym lub telefonicznym powiadomieniu biura obsługi OptiDiet, dostępnym pod adresem mailowym: catering@optidiet.pl lub pod numerem telefonu 530-772-029. Informacja o wstrzymaniu dostaw powinna zostać zgłoszona nie później niż na jeden dzień poprzedzający dostawę do godziny 6:00. Ilość zawieszonych dni zostaje automatycznie przeniesiona na koniec abonamentu lub według prośby klienta.
- W przypadku zmiany diety lub kaloryczności w trakcie okresu abonamentowego, klient zobowiązany jest dokonać dopłaty w terminach wskazanych przez usługodawcę. W takim przypadku usługodawca wskaże też Klientowi informację o tym, w jakich terminach otrzyma produkt o wyższej wartości – który uzależniony jest od terminu dokonania przez Klienta zapłaty. Klient ma możliwość dokonania zmiany Produktu na Produkt o wyższej wartości w drodze indywidualnego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta – e-mailowo lub telefonicznie.
- W przypadku kiedy produkt zmieniany jest na produkt o niższej wartości następuje zwrot w postaci punktów lojalnościowych w przeliczeniu: 1 zł = 100 pkt. lub w przypadku braku panelu klienta usługobiorca otrzyma kod zniżkowy do wykorzystania przy kolejnym zamówieniu
- Klientowi nie przysługuje prawo domagania się zwrotu należności za całe zamówienie z tytułu jego częściowego anulowania.
- Zawieszenie dostaw może trwać do 30 dni roboczych. Po tym okresie pozostałe dni abonamentu zostają anulowane.
- W okresie świątecznym i długich weekendów w realizacji zamówienia może nastąpić przerwa o czym klient będzie poinformowany z wyprzedzeniem.
Postępowanie reklamacyjne
- Usługobiorcy przysługuje prawo złożenia reklamacji w sprawach związanych z Usługą:
a) reklamacja dostawy/braku dostawy – reklamacja musi zostać złożona w dniu, do którego Klient składa reklamacje do godziny 12:00.
2) reklamacja produktu – reklamacja musi zostać złożona najpóźniej na drugi dzień od otrzymania produktu do godziny 12:00. - Usługodawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami albo Przedsiębiorcami korzystającymi z praw przysługujących konsumentowi rękojmia zostaje wyłączona.
- Reklamację należy złożyć drogą mailową pod adres: catering@optidiet.pl.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane: oznaczenie Usługobiorcy (w przypadku osób fizycznych: imię, nazwisko, adres zameldowania, adres korespondencyjny, jeżeli jest inny niż adres zameldowania, adres e-mail, w przypadku osób prawnych: nazwę firmy, adres siedziby firmy, adres korespondencyjny, jeżeli jest inny niż adres siedziby firmy, adres e-mail oraz dane – imię, nazwisko, adres kontaktowy, adres e-mail osoby upoważnionej do reprezentowania w postępowaniu reklamacyjnym); opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.
- W celu rozpatrzenia reklamacji Usługobiorca ma obowiązek przesłać Usługodawcy w postaci fotograficznej dowód świadczący o wadliwym produkcie. Zdjęcie powinno zostać wysłane na adres catering@optidiet.pl.
- Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Warunki zawierania i rozwiązywania umów
- Przesłanie danych wymaga wyrażenia przez Usługobiorcę zgody na przetwarzanie jego danych osobowych przez administratorów danych DIETOWO Sp. z o. o., ul. Jana Kazimierza 21A/57, 01-248 Warszawa. Brak wyrażenia zgody uniemożliwia zamówienie cateringu .
- Administratorem danych osobowych Usługobiorcy, przetwarzanych po przesłaniu danych, jest DIETOWO Sp. z o. o., ul. Jana Kazimierza 21A/57, 01-248 Warszawa.
- Przetwarzanie danych Usługobiorcy po ich przesłaniu nie jest objęte zakresem Usługi.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca
- W celu prawidłowego korzystania z Serwisu wymagane jest posiadanie przeglądarki internetowej: Microsoft Internet Explorer w wersji 8.0 lub wyższej, Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub wyższej, Opera w wersji 9.0 lub wyższej, Google Chrome w wersji 12.0 lub wyższej z dostępem do Internetu.
- W przeglądarce internetowej wymagane jest włączenie obsługi JavaScript. Wyłączenie w przeglądarce możliwości dopisywania plików Cookies może potencjalnie wpłynąć negatywnie na świadczenie Usługi w Serwisie.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo przerwania sesji połączenia z Usługobiorcą, po upływie 30 minut od ostatniej czynności Usługobiorcy wykonanej w Serwisie.
Ochrona danych osobowych
- Przesłanie danych wymaga wyrażenia przez Usługobiorcę zgody na przetwarzanie jego danych osobowych przez administratorów danych jest DIETOWO Sp. z o. o., zgodnie z klauzulą na formularzu aplikacyjnym. Brak wyrażenia zgody uniemożliwia złożenie zamówienia cateringu.
- Administratorem danych osobowych Usługobiorcy, przetwarzanych po przesłaniu danych, jest DIETOWO Sp. z o. o., ul. Kolejowa 87, 05-119 Łajski, NIP: 5273040142
- Przetwarzanie danych Usługobiorcy po ich przesłaniu nie jest objęte zakresem Usługi.
Wszystkie dane osobowe oraz teleadresowe uzyskane w procesie rejestracji zamówienia są gromadzone i przechowywane zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.). Dane te nie będą użyczane, ani udostępniane osobom trzecim i będą używane wyłącznie w celach marketingowych. Administratorem danych jest firma cateringowa DIETOWO Sp. z o. o., ul. Kolejowa 87, 05-119 Łajski, NIP: 5273040142